Spațiile grădiniței Curtea

Bucuria copilăriei la Grădinița cu program normal și program prelungit CASTELINO BABY este nelimitată, pentru că mereu căutăm stimulente pentru joacă și distracția copiilor nostri. În cadrul activităților în aer liber cei mici colorează, desenează, se joacă cu piese lego, jocurile de construcții fiind activități prin care copiii exersează multe deprinderi și capacități care contribuie îndeosebi la dezvoltarea cognitivă a musculaturii fine, dar implica totodată și imaginația și spiritul său creator. Curtea grădiniței este înconjurată de plante verzi, amenajată cu aparate de joaca iscirizate (topogane din material plastic de înaltă calitate), leagăne, trambuline, măsuțe, scăunele și multe motociclete, trotinete si biciclete pentru copii🚵

Sălile de clasă

La intrarea în clădire pătrundem într-un hol prevăzut cu avizier și un panou care ne face cunoscute Misiunea și Viziunea grădiniței, Oferta educațională și curriculară, orarul grupelor și meniul săptămânii.

Spaţiul este unul luminos, aerisit, lejer şi calmant, ceea ce contribuie la starea generală de bine a copiilor şi îi invită discret spre cunoaştere, explorare, inducându-i o stare de familiaritate şi căldură.  Sala sport, Bibliotecă și sala de mese fac şi ele parte din peisajul nostru locativ.

Sălile de clasă din grădiniţa noastră au fost concepute şi gândite atât pentru asigurarea unui aspect estetic şi vesel, decorul având capacitatea de a oferi informaţii copiilor căt şi de a-i implica într-un proces de învăţare continua într-o manieră pe care copilul nu o constientizează.

În cadrul sistemului de învăţământ clasic, informaţiile sunt transmise şi explicate copilaşului aproape exclusiv de către educator, prin utilizarea fişelor, a evaluărilor şi a predării, iar acesta le primeşte din mediul extern ca atare. Finisajele claselor însă, sunt deosebite și alese în funcție de personajul care le definește, clasele sunt frumos decorate, ușile claselor sunt acoperite cu autocolant cu scene din desene animate ale personajului care oferă numele clasei (Minionii, Ariel, Pinocchio, Planes, Pirații din Țara de Nicăieri), fiecare clasă în parte fiind definită cu ajutorul decorațiunilor interioare care exprimă personajele din desenul animat respectiv.

Învăţarea tematică reprezintă un concept nou în pedagogie; s-a dovedit faptul că aceasta reprezintă o metodă foarte eficientă de a integra diverse concepte din curricula noastra. Prin urmare, clasele tematice de care dispunem îşi propun şi îşi ating acest scop, deoarece sălile noastre de clasă favorizează asimilarea informaţiilor prin stimularea  micuților. Acestea nu numai că asigură o stare de calm, o atmosferă plăcută și liniștită, stare absolut necesară pentru ca procesul de învăţare să fie unul firesc şi relaxat, ci îi şi permite celui mic să descopere, să îşi explice şi să îşi însuşească noţiuni şi concepte noi într-un mod simplu, accesibil lui şi fără presiunea actului de învăţare „formală”.

Pornind de la parter, urcăm treptele spre primul nivel (parterul), identificăm prima sala denumită Butterfly, spațiu destinat recreerii copiilor/vizionare de filme, spectacole de teatru și magie, activităților on-line, dar și activităților educaționale sau odihnă. Sala are ușa metalică rezistentă la foc EI2 90 cu sistem antipanică complet, montată cu Aviz tehnic eliberat de Consiliul Tehnic Permanent pentru Constructii, agrement tehnic și Declarație de conformitate.

In tavan sunt montate trei jaluzele pe toata lungimea living-urilor care sunt coborate atunci cand se doreste ca in spatiul respectiv să se desfășoare sedinte sau se desfasoara activitati educationale sau optionale.

Aflat în plină explorare, copilul mic cunoaşte mediul în mod special atingând, apucând, rotind obiectele din jur etc. De aceea, zona de joacă și zona de lectură sunt rezervate tuturor categoriilor de vârstă, fiind dotate cu cărticele și materiale ce stimulează senzorial, tactil, motric, etc. Preocuparea pentru siguranţa copilului rămâne, însă, de maximă importanţă. Spaţiul este acoperit cu mochetă specială de protecţie si underlay, iar colţurile la care au acces copiii sunt rotunjite, pentru a preveni potenţiale accidente.

Zona de explorare este dotată cu elemente ce facilitează cunoaşterea şi descoperirea mediului cognitiv înconjurător prin prezenţa materialelor ce stimulează curiozitatea micuţilor.

Încăperile sunt astfel organizate încât să asigure comunicarea directă între clase și vestiar și din clase în izolator. Pe de altă parte, sălile de clasă au legatura directă cu spațiul de joacă și cabinetul medical.

Sălile de grupă fac trecerea dintr-o poveste într-alta și sunt dedicate copiilor în funcție de grupa de vârstă din fac parte, astfel încât copiii de grupa mică își desfășoară activitatea în clasele de la parter, iar cei din grupele mijlocie și mare în clasele de la etajul superior, fiind gândite în funcție de specificul de dezvoltare a fiecărei grupe de vârste în parte, după cum urmează:

* MINI (între 2 şi 3 ani)
* MICĂ (între 3 şi 4 ani)
* MIJLOCIE (între 4 şi 5 ani)
* MARE (între 5 şi 6 ani)

Clasele au suprafața generoasă și sunt total amenajate pe placul copiilor, cu mobilier nou, materiale dedicate copiilor, cu dispozitive audio-video și pentru securitate performante și dotate cu electronice de ultimă generație și materiale educaționale, cărticele, jucării, materiale auxiliare și jocuri aranjate pe sectoare necesare pentru buna desfășurare a activităților și pentru satisfacerea necesităţilor de dezvoltare şi învăţare ale fiecărui copil, în armonie cu etapa de dezvoltare corespunzătoare vârstei.

Lumina naturală, culorile blânde şi spaţiile lejere şi aerisite conferă o atmosferă propice învăţării, şi anume una ce transmite calm, liniște și stare de bine. Materialele de învăţare şi jucăriile sunt aşezate pe rafturi dispuse la nivelul copilului, astfel încât acestea să îi fie uşor accesibile, să îi dezvolte simţul de independenţă şi autonomie şi să îl încurajeze să şi le organizeze singur după utilizare, ceea ce induce simţul de responsabilitate. În acest mediu sigur şi stimulant, copilaşii găsesc bucurie în procesul de învăţare şi îl percep ca pe o stare firească.

Asigurarea microclimatului optim

★ Microclimatul din sălile de grupă și din dormitoare prezintă o temperatură constantă de 22-24 oC monitorizată prin termostate de ambient plasate la nivelul fiecărui etaj ușor accesibile personalului. Nu necesită legatura electrică prin cablu la centralele termice, el este un emițător care trimite semnale de radiofrecvență receptorului (un modul fix în legătură directă cu centrala termică). Receptorul primește semnalele de la termostat și comandă pornirea sau oprirea centralei prin cablul electric conectat între receptor și centrală.

★ Umiditatea relativă este de 40-50%; viteza curenților de aer de 0,1-0,3 m/s. urmărită prin intermediul unui termo-higrometru care permite menținerea unui nivel perfect de umiditate în incintă pentru sănatatea și confortul copiilor de vârsta preșcolară. Prin menținerea unui nivel de umiditate în aer cuprins între 40 si 50% se reduce substanțial riscul dezvoltării bacteriilor și a virușilor și de asemenea, previne deshidratarea pielii și mucoaselor.

★ Cubajul de aer este de minimum 8 mc/copil în dormitor și de minimum 5 mc/copil în spațiul de joacă din sălile de grupă.

★ Iluminatul artificial: în camera de primire – 300 lucși; în salile de grupă – 200 lucși.

Bucătăria

Grădiniţa dispune de bucătărie proprie complet utilată cu electrocasnice, mobilier și echipamente profesionale, confecționate la comanda din inox, iar meniul este realizat împreună cu doamna doctor (medic pediatru și specialist în nutriţie). Cei mici sunt răsfățați cu bunătăți gătite cu multă dragoste și pricepere în bucătăria proprie a grădiniței urmând rețetele verificate din punct de vedere sanitar și nutrițional, bine gândite în funcție de anotimp, astfel încât să fie atât sigure cât și diversificate.

Biblioteca

Dacă am știi cu toții cât de importante  sunt cărțile 📖📘📖 în educația copiilor, am pune mai mult accent pe cărți decât pe jocuri 🎮 și electronice. Cărțile stimulează copiilor imaginația, curiozitatea, dorința de cunoaștere și de învățare continuă, le dezvoltă copiilor puterea de concentrare și îi ajută să dobândească un mod empatic de a privi lumea, indiferent că sunt citite de către părinte sau de către copil.

Lecturile din copilărie ajută semnificativ la creearea personalității copilului, cărțile de colorat stimulează permanent inteligența micuților.

Biblioteca este frumos aranjată, cărțile de copii stau cuminți în dulapurile cu etajere din lemn, aranjate pe rafturi in funcție de categoria din care fac parte: Fond de carte, Auxiliare, CD, DVD, Softuri educaționale, Enciclopedii.

Sala de sport

Spatiu destinat desfășurarii activităților de dezvoltare psiho-motrică și a cluburilor de dans, balet, karate, dotata cu materiale si echipament special confectionat si achizitionat pentru copii cu saltele, spaliere, mingii si materiale de înaltă calitate care îndeplinesc cerințele de igiena si în care copiii fac exerciții atat de importante în dezvoltarea fizică coordonate de catre profesor specialist sau cadre didactice de la clasa, dupa caz.